SharePoint

Friday 09/04/1441 - 06/12/2019

College of agricultural and food sciences

 
 

 

الحمد لله رب العالمين و به نستعين و الصلاة و السلام على أشرف الأنبياء و المرسلين،

بداية أود أن أرحب بك أيها الزائر لموقع كلية العلوم الزراعية و الأغذية، الكلية التي انطلقت مع انطلاقة جامعة الملك فيصل في عام 1395هـ و كانت إحدى الكليات المؤسسة لهذه الجامعة. وأود هنا أن تسمح لي من خلال عدد من السطور أن أعرف بهذه الكلية تعريفا موجزا. تضم كلية العلوم الزراعية و الأغذية ثمانية أقسام علمية كل قسم يقدم ثلاث برامج تخصصية جميعها تمنح درجة البكالوريوس في العلوم الزراعية و الأغذية، بالإضافة إلى أن أغلب هذه الأقسام تمنح درجة الماجستير في تخصصاتها. تركز الكلية في تقديم برامجها المختلفة على التدريب في موقع العمل بالإضافة إلى ما تقدمه من دروس نظرية و عملية و زيارات ميدانية. و لتحقيق ذلك فإن الكلية أسست و وطدت علاقات قوية مع الكثير من الشركات الزراعية المنتشرة في ربوع وطننا الغالي لدعم برامجها التدريبية في مختلف فروع العلوم الزراعية.

يعرف عن الكلية نشاطها البحثي الكبير و فوزها بكثير من المنح المالية الكبيرة الداعمة لمسيرة البحث العلمي في الجامعة. كما يعرف عنها إسهاماتها المتميزة في إقامة الندوات و المؤتمرات العالمية و ورش العمل المختلفة في العلوم الزراعية. بالإضافة إلى ذلك فإن للكلية اتصال دائم و ارتباط وثيق بالمجتمع و ذلك من خلال تقديم الاستشارات و التوصيات و إلقاء المحاضرات سواء التخصصية منها أو العامة.

نتمنى أن تجد زائرنا العزيز في موقعنا هذا ما يرضيك من معلومات و بيانات سواء عن الكلية بأقسامها المختلفة أو عن أعضاء هيئة التدريس و إهتماماتهم المختلفة. كما أننا ندعوك لزيارة الكلية للتعرف عليها و على جميع المنتسبين إليها عن قرب و مقابلة المسؤولين فيها و التعرف على جميع أنشطة و إسهامات الكلية سواء كانت أكاديمية أو بحثية أو غيرها من الأنشطة المختلفة. كما يمكنك التواصل معنا عن طريق رابط الكلية للرد على إستفساراتك أو لإبداء ملاحظاتك.

عميد الكلية


 ​

 
 

Dean’s word: 

Praise be to Allah, Lord of the Worlds, we depend upon him, and prayer and peace be upon His most honorable Prophets and Messengers, 

At the beginning I would like to welcome you the visitor of the Faculty of Agricultural and Food Science, the Faculty which is launched with the King Faisal University in 1395 H, it was one of the founding faculties of this university. And I would like you to allow me through a number of lines to define this Faculty in brief. The Faculty of Agricultural and Food Science has eight scientific departments of each department introduces three specialized programs, all of them grants the bachelor's degree in agricultural and food science, additionally most of these departments grant Master's degree in their specializations. The Faculty focuses in providing various programs on training in the workplace over and above the introduction of theoretical and practical lessons and field visitations. Acheiving that, the faculty has founded and built strong relations with a lot of agricultural companies distributed throughout our beloved country regions to support its training programs in various branches of Agricultural Sciences. 

The Faculty is known for its great research activity and for winning a lot of huge bursaries in support for the march of scientific research in the University. Also known by the outstanding contributions in setting seminars, holding international conferences and different workshops in agricultural sciences, Not to mention the Faculty has a constant connection and close relation to the society and that is upon offering consultations, recommendations, and lectures, whether in a specialty or in general.

We hope that you - our dear visitor - find in our site what you seek of information and data, whether about the Faculty and its various departments or about the Faculty members and their different interests. As we also invite you to visit the Faculty get to know it and all its associates closely and to meet the officials and get introduced to all the activities and contributions of the Faculty, whether they were academic, in research field or other various activities. As you also can contact us through the Faculty link to respond to your inquiries or to make comments.