جامعة الملك فيصل

المركز الوطني لأبحاث الموهبة والإبداع

 بحوث ماجستير ودكتوراة

الموضوع

تحميل 

 أثر استخدام أنشطة علمية إثرائيّة مقترحة في تنمية عمليات العلم التكامليّة والتفكير الإبداعي لدى التلاميذ الموهوبين في المرحلة الابتدائية.

 

Why do gifted and talented minorities opt out of gifted and talented programas?

 

The gifted experience in retrospect: A narrative case study of the Barberton major work group

 

Preservice teachers conceptions of intelligenence and giftedess

 

A comparison of identification methods using measures of achievement, ability ,multiple intellingences . and teacher nominations

 

The label "gifted" a critical analysis

 

Analysis of achievement trends of gifted students

 

The impact of acommunity marital enrichment program: today's marriage

 

A comparison of the scaffolding approach and the cognitive enrichment advantage approach in enhancing critical thinking skills in first – year university freshman

 

​​​​ ​​​

: