الثلاثاء 22/03/1441 - 19/11/2019
 
 
WORKSHOP
MOTIVATING AND ENGAGING STUDENTS 
 
Presentation language: English
Place: Dome Hall
BY PROF. KIRBY BARRICK
 
Note: Participants MUST bring a syllabus for a course they teach.
 
Objectives:
·        Describe what we know about how people learn.
·        Identify characteristics and preferences of learners.
·        Describe and utilize principles of motivation and interest.
·        Determine strategies to utilize what we know about motivation and interest to engage students in their learning.
 
 
 

 
ورشة عمل
توظيف الأيزو في القطاع الإداري في الجامعة
 
تقديم الخبير م. أسامة حماد 
المكان: مدرج طب الأسنان
لغة العرض: العربية
 
تسلط هذه المحاضرة الضوء على مواصفات ومعايير الأيزو في الجانب الإداري للتعريف بأنظمة الأيزو ومكوناتها ومتطلباتها الأساسية وفوائد تطبيقها في الجامعة، بالإضافة إلى استعراض أهم مواصفات ومعايير الأيزو الإداري مثل الآيزو9001، الأيزو 10001، الأيزو 10002، الأيزو 10015 وبعد استعراض تلك المواصفات القياسية فسوف يتم تحديد الجهات المستفيدة من تطبيقها في القطاع الإداري في الجامعة مع توضيح آلية تطبيق تلك الأنظمة والمواصفات، واستعراض مفهوم عجلة التحسين المستمر كمتطلب أساسي من متطلبات أنظمة الأيزو والتعريف بدوره في تحقيق التطوير الإداري في الجامعة.
 
 
 

ورشة عمل
توظيف تقارير الجودة لتطوير البرامج الاكاديمية
 
تقديم: د. حنان العليان / د. احمد عبد العزيز 
المكان: قاعة طب الأسنان
لغة العرض: الانكليزية
 
تعتبر التقارير الخاصة بضمان وتوكيد الجودة أداة فعّالة لإدارة الجودة في المؤسسات التعليمية والبرامج التابعة لها. وتتعدد التقارير بناء على الأهداف الخاصة بها، بالإضافة الى اختلاف التقارير ودورتها تبعاً للمستويات المختلفة في الهيكل التنظيمي، إلا ان الفائدة من هذه التقارير لا تتأتى إلا إذا كانت بجودة عالية وتبعتها خطط تطوير وتحسين مناسبة وكانت موجهة لصنع القرار. ومن أهم التقارير في المؤسسات التعليمية هي تقارير الخاصة بتطوير البرامج التعليمية، وهي تقارير تبدأ من القسم الأكاديمي مروراً بعمادات ومراكز الجودة ووكالة الجامعة للشؤون الاكاديمية وصولاً الى مجلس المؤسسة ومجلس الأمناء.
 
الأهداف
·        أهمية التقارير الخاصة بجودة البرامج.
·        أنواع التقارير لكل مستوى في المؤسسة.
·        مكونات التقارير ذات الجودة العالية.
·        أهمية مؤشرات الاداء والمقارنة المرجعية في التقارير.
·        اعداد الخطط التطويرية والتحسينية.

 
WORKSHOP
UTILIZING A PROBLEM-SOLVING APPROACH IN TEACHING
 
Presentati
on language: English
Pl
ace: Dome Hall
BY PROF. KIRBY BARRICK
 
Note: Participants MUST bring a syllabus for a course they teach.
 
Object
ives:
·    Define problem solving as an approach to teaching and identify why it is important in teaching and learning.
·   Identify five problem-solving techniques that can be used in teaching.
·  Outline how each technique can be used in a course taught by workshop participants
 
 

 
WORKSHOP
PROGRAM ACCREDITATION: PROCEDURES AND BEST PRACTICES
 
Presentati
on language: English
Pl
ace: college of Dentistry Amphitheater
BY: Representatives of Colleges
 
Pro
gram Accreditation refers to a process of validation based on a set of standards voluntary activity initiated by the College that requires a rigorous self-evaluation and an independent, objective appraisal of the overall educational quality by peers.
In the forum, it will feature the experience of Colleges in KFU who were successfully granted International Program Accreditation. The discussions will focused on the preparation procedures and post-accreditation activities, and the challenges and difficulties encountered during the process.
T
he participants will be challenged as they learn the integral role of faculty and students in delivering and achieving quality program. They will be able to gain an understanding of the importance and advantage of earning program accreditation and being recognized internationally.
 

 
WORKSHOP
EFFECTIVE TEACHING: TIPS AND TRICKS
 
Presentati
on language: English
Pl
ace: college of Dentistry Hall
BY PROF. NECATI AYDIN
 
Objec
tive:
·        How to prepare for students class first meeting.
·        What student should know about the course.
·        The importance of motivation for students' better learning.
· Motivation tools that develop students learning.
·How to be effective teacher.
·What instruction tools that fits and achieve your learning objectives.

 
حلقة النقاش
التعليم العالي وفق رؤية 2030: واقع وطموح
 
المكان: قاعة القبة
 
المتحدثون
·        الدكتور محمد بن عبد العزيز العوهلي.
(مدير جامعة الملك فيصل)
·        الدكتورة إقبال زين العابدين محمد درندري.
خبيرة ومستشارة في التعليم العام والتعليم العالي، عضو مجلس الشورى.
·        الأستاذ أحمد بن محمد بن إبراهيم بالغنيم.
(مدير عام التعليم بالأحساء، رئيس المجلس الإداري بمركز الملك فهد بن عبد العزيز للجودة)